Tuesday, April 24, 2012

First and Second Selections, April 2012



A Paso de Anacardo

Amo los sábados de tarde silenciosa
Los de crepúsculo azul y luceros solitarios
Aquellos en que el silencio me permite observarlos
Los que me abren un espacio de quietud para el asombro.

Amo los sábados de infinitas horas
Donde mi habitual paso de río acaudalado
Se transforma en el paso de una hoja verde de anacardo
Y me vuelvo paloma
Y luna
Y fruto aún reposando en una rama
Y me vuelvo de pronto
La escurridiza mirada
Que me mira mirando.

--Lilyan de la Vega


Cashew Step



I love quiet Saturday afternoons

The blue twilight and lonely stars
 Allow me to observe silence

 Open space for quiet amazement.




I love Saturday’s endless hours
Where my usual rich river rhythm

Becomes a green cashew leaf rhythm

And I become a dove

And moon

And fruit still resting on a branch

And suddenly I become

The elusive look

That looks at me looking.


--tr. Lilyan de la Vega and Deanna Hopper



digging the garden    
I meet the worms that will turn
me into earth

--Patrick Mizelle

No comments: